2012年1月5日星期四

美國時間2012年1月4日 - 2011兩岸大事回顧

各位美國o既朋友大家好:
 
又係我,來自香港o既葉振東,上次就同大家分享過香港,響2011o既大事,唔知大家有無同感呢?今次呢,我會同大家分享下中國大陸、同台灣,響2011年有o也野值得回顧o既大事。響開始之先,我想先同大家講五隻字:就係:民生無小事!我再講一次,係民生無小事!我響做資料搜集o既時候,發現兩岸之間o既大事,離唔開同市民息息相關o既衣食住行。
 
那上次,我當講過喇!今年係The Year of Change,你願意也好,唔願意也罷!兩岸今年都要換領導,或者進行大選!依家互聯網非常方便,如果有聽眾睇過我響香港o既連載專欄,或者會問,我唔係覺得馬英九會「贏少少」咖o羊?
 
無錯,小馬哥係選情告急,我o既諗法亦無改變過!不過唔換小馬哥,台灣方面肯定會換左個副總統。國民黨籍、屬財金專家,三朝不倒,位列仙班o既國民黨前輩,有微笑老蕭之稱o既蕭萬長,一早就已經唔響今次選舉o既跑道上;換左,除左立法院院長王金平之外,第二位曾經被稱為「南霸天」,意思即係響台灣中南部非常吃得開,受歡迎o既小平頭,現任行政院院長吳敦義。同小馬哥搭配,所以,台灣有一個開玩笑o既講法,就係拎左小馬哥、蕭萬長,吳敦義個名類面,一隻字,同諧音。話國民黨今次係「九萬變九億」,多左o甘多,大家都未話唔開心呀!
 
不過,台灣大選,我打算響下個禮拜先同大家重點作出分析,今次就唔講o甘多住。翻翻我地o既主題,兩岸大事回顧。首先,當然係講下中國先。
 
中國地方大,人口多;基本上年年都係風風雨雨。不過有d重大事故,諗深一層其實真係可以避免。舊年中國大事,香港o既傳媒,以至國外o既傳媒。普遍都選發生響723o既溫州鐵路追撞事故做頭三甲位置。兩列同向往南行駛的列車途經浙江省溫州市甌江特大橋時,後車追撞、後車四節車廂從橋上墜下。事故造成至少43人死亡,包括2名外籍人士,195人受傷,是全球高速鐵路繼199863,艾雪德列車出軌事故之後,發生第二宗重大傷亡事故。事件震驚中南海,鐵道部公開道歉,最後,上海鐵路局局長等50多名官員被就地免職。

當中,仲有一位大陸鐵道部發言人,面對傳媒質詢,係唔係太早停止搜救,清理現場;但之後又搵到生環者,仲話係奇蹟o既王勇平。被人問到口啞啞o既時候,講左句「至於你信不信,我反正信了」。呢句說話o既驚嚇程度,拍得住:「我阿爸係李剛」 。成為舊年中國網上使用最多o既說話。事件,除左暴露左中國官員響面對傳媒時o既手法,幾引人發笑之外。當中,仲帶出一個嚴重問題,就係「中國速度」。那我除左覺得中國速度值得關流之外,中國高度,中國偉大程度,同樣係大問題。 現在中國除左人多,就係錢多。雖然溫家寶總理話攤分十三億中國人,人均都分唔到1500人民幣。但當政府要投入資源,大興土木o既時候,果種力度,係非常驚人o既!響一定情度上面,我認為呢種係有中國特色o既極端民族主義。大家為左要證明中國今日已經可以位列世界列強,所以,做o也都要「最快、最高、最大」。如果大家有去過廣州,就會發現廣州o既摩天大廈絕對唔比香港少,即使空置率一樣o甘高,都在所不惜。上海世博呢?廣州亞運呢?全部都要係歷來最大型o既! 但硬件背後,都無靈魂!亦即是大陸所講,要提升軟實力,同文明建設。但係呢樣野,真係談何容易丫。中國各個城市都設有文明辦公室,但點解軟實力仲係響發展中國家o既階段呢?側面去睇,呢個中國社會o既悲歌。


好似第二件,一樣轟動全國o既就係佛山小悅悅事件小悅悅事件,舊年1013佛山市南海區o既廣佛五金城,一名2歲女童王悅(乳名「小悅悅」)先後被兩輛汽車碾壓,18名過路的行人沒有給予施救,最終被一名收垃圾的阿姨陳賢妹救起,隨後被送往廣州軍區廣州總醫院急救。七日之後,小悅悅宣告搶救無效離世。
 
溫家寶總理舊年響人大,政協兩會期間,痛斥的國人誠信缺失、道德滑坡。成日愁眉深鎖,有苦黃瓜之稱o既溫總,果然先天下之憂而憂。國人何止,道德滑坡,簡直就係雪崩!早前又有一位男子,見到響池塘浸親o既小朋友,見死不夠;結果發現,浸死o既竟然係自己個仔!類似o既新聞,其實成日響中國發生,如果中國經濟持續增長,但國人水平又持續劑後;中國o既公民社會唔單薄止難以成長,仲會成為社會o既大炸彈。
 
不過,話雖如此,中國o既好日子可能好快就要劃上休止符!從前,中國財金官員,對經濟的預測,最新常用o既說話,就係「保七保八」。但結果通常都係「見九、變十」。但係去年第三季開始,中國o既經濟增長,出口都有放緩蹟像。部份工業園區仲開始出現倒閉潮。美國之前有次按危機,中國今日就有民間借貸金融擠兌危機。在宏觀調控、銀根抽緊的大背景下,溫州民間借貸空前活躍,成為中小企資金來源的主要渠道。由於當地民間借貸綜合利率持續上揚升至一百厘,民間資金鏈瀕臨斷裂,捱唔起貴息的中小企業接連倒閉,上演老闆潛逃、跳樓自殺、企業倒閉、員工欠薪等一系列事件,企業間的相互聯保將影響放大,當地民間借貸風聲鶴唳,引起市場對內銀股不良貸款增加的擔憂。呢果情況,仲好似有骨塊效應,因為民企借貸你估廣東就無?四川就無?天津就無?情況又唔係一樣

最後一件,想講o既中國大事,相信大家都可能估到,就係最近發生o既,廣東陸豐鳥坎村徵地事件。事件造成上訪陳情o張村民薛錦波死於非命。仲揭發地方官員濫收農地,賤賣村民資產,殘民以自肥o既腐敗情況。


更重要,係事件發展到村民鎖村自保o既時候,村民有秩序o甘成立自治會,最後,竟然被省政府承認合法地位。呢個我地唔止睇到中共響中國o既「強管治」開始出現裂痕o既同時。亦見到除住資訊高度流通,人權不斷上升;面對新時代o既挑戰,中共有一D地方已經再站唔住腳,或者o甘講,就係要配合時代需要喇!
 
奇怪呀呵,以上幾件大事,兩件發生響溫州,兩件發生響廣東。兩個都係重要經濟城市,發展背後,其實真係有代價,有暗湧咖!
 
好喇,我地轉個話題,各位美國o既朋友,有無諗過,如果有一日,新聞報導coca – cola 有化學成份,唔係會飲肥人,而係真係會食壞人。嘩,我諗果種震撼情度,真係唔知點認容先貼切。
 
舊年,台灣第一件大事,就係5月爆發,哄動國際的塑化劑事件,有不法商人在食材中添加塑化劑,逾千項食品遭污染,主要包括運動飲料、果汁飲料、茶飲料、膠囊錠狀粉製品及果醬、果漿或果凍,當中涉及多個知名品牌。除飲料有問題,包括泡麵等各類食品都傳出添加塑化劑,甚至知名兒童鈣片、藥品、化妝品、日常用品,無一不有塑毒。
 
好似金蘭醬油、康師父即食麵、統一飲品都係台灣家傳戶曉o既老品牌,差唔多我地台灣人,人人都食過,家家戶戶都有o既!事件仲燃燒到香港,攪到好似o也都唔食得一樣。
 
台灣人抱負過小馬哥政府把關不力,反應慢半拍。但其後,又發現原來塑化劑,另一個名叫起雲劑。響台灣食品類面,已經用左超過三十年。只不過大家習以為常,無覺得係一個問題,依家講喇!大家就覺有事o羅!
 
呢件事,對台灣食品出口最傷,大家都知台灣食品響全球有幾受歡迎。我細個果陣,好鍾意用豬肉鬆撈飯食咖,事件暴發之後,台灣食品送到接近無人要。攪到依家,我都唔仲有食品有塑化劑,但肯定最大贏家係新北市市長朱立倫,因為佢攪左幾次,全民搜查塑化食品運動,人氣點都有拉抬一下o既!
 
另一件影響台灣深遠o既大事,就係ECFA「兩岸經濟合作架構協議」響舊年年頭簽訂左。最立竿見影o既功效,就係開放陸客,到台灣旅遊。今日o既名額去到3000人,那、呢個數字,係未計各式各樣o既兩岸互動考察團,所以實際訪台人數,今日應該唔止o甘少。但係隨著兩岸關係暖和,經濟加強發展,大陸「錢包子」政策o既作用,台灣舊年第一季o既經濟曾長,就創出區內最佳表現,達到13.1%。相信呢個數字,一定令唔少美國朋友好羡慕喇!
 
一年之內,大陸同台灣對點直航o既班機,急增至558班。現在由上海、夏門、寧波去台灣桃園機場,仲快過響香港飛過去。講件事比美國朋友聽下,香港o既信用卡公司,最鍾意用o既簽帳禮物,就係台灣來回機票。o甘大家知道因為兩岸直航之後,香港到台灣o既機票,被逼平到o也野地步。
 
陸客訪台,刺激經濟,對台灣當然係好事,問題上係,台灣連年花時間響政治消耗上面,好多地方,日久失修,疏於管理。根本就承受唔起突然而來o既大量遊客。好似全球出名,o既阿里山。舊年427阿里山森林鐵路神木站附近路段在中午發生車輛翻覆意外,造成6人死亡、超過60人輕重傷,其中5名死者為中國籍旅客。我想講呢件事只係開始,之後阿里山小火車,響接待大陸,或本地遊客時,接連發生意外。令台灣呢個著名景點蒙上污點。
 
除左大陸人,響台灣玩得唔係o甘爽之外,兩岸關系其實仲有d o甘湧,同死穴。舊年二月菲律賓政府發表聲明,針對日前將14名涉嫌跨國詐騙台灣人,遣送中國一事表示「深切遺憾」;台灣外交部表示將召回駐菲律賓代表,並取消菲國人民網路登錄免簽證待遇。
 
事件,傻果位係菲律賓政府,但出現問題o既就係兩岸之間。好彩最後事件都得到解決。對兩岸正面發展無造成傷害,亦唔可能有傷害。點解呢?oo岩簽完ECFA,無理由o甘快就反面呀!

同埋,台灣內部亦有好多重要問題要面對,舊年711衛生署國民健康局公布台灣老化地圖嘉義雲林澎湖老年人口超過14%新北市平溪老年人口達25.4%,高居全國之冠。近期響香港好受歡迎o既電影:那些年,我們一起追的女孩。男女主角放天燈o既地方,就係平溪。一個地方,四個人類面,有一個係老人家,下任總統o既挑戰都未話唔大。


最後一件大事,應該係台北國際花卉博覽會四月落幕,花博會長達171日。對外交屬有限公司o既台灣來講,攪得成花博真係相當唔錯喇。

今次回顧就來到呢到,下個禮拜翻來,我地就會好緊張喇!我會重點同大家分析下114,台灣總統,立法委員大選。多謝各位收聽,下次再會,拜拜! 

沒有留言:

發佈留言