2012年1月3日星期二

美國時間2012年1月2日 - 2011香港大事回顧

各位美國o既朋友大家好:
 
我係來自香港o既葉振東,新年開始,先祝各位聽眾新年進步,響新一年健康、平安,同快樂。好高興響新一年開始o既時候,有機會同美國朋友分享一下我對時事o既睇法。
 
呢個節目叫:時事觀察,而我生於香港,媽媽係台灣人,現在又響廣州中山大學繼續我o既博士課程。兩岸三地唔單止同我有關,而且仲係我一直關注、研究o既課題。所以,響呢個節目裡面,我會主要同大家分享一下,我對近日兩岸三地,一D影響政治、經濟、社會民生o既大事。講到兩岸:傳統o既政治智慧話比我地聽,中美關係o既主軸,就在於台灣問題。o甘即是話,我響節目裡面都唔會忘記評論一下中美關係,對我地大家之間o既影響咖!一D周邊話題,好似日本,歐州、甚至係恐怖主義,中亞吉斯坦文化;如果大家有興趣,我都希望有機會響到同大家分享。
 
好喇!可能好多美國o既朋友都聽過,至從舊年20國集團會議被形容G2,那中美兩個家會議之後,大家就已經開始好留意2012,被稱之為:The Year of Change。最明顯一個像徵意義就係,全球主要經濟體,都會響今年裡面換班,選出新o既領導層。好似歐洲經濟大國法國、東歐主要國家俄羅斯、亞洲,有金磚五國之首o既中國,仲有我現在同大家分享緊o既美國。
 
當中,o既中國都真係夠熱鬧,兩岸三地少有o甘,響同一年裡面進行大選,或者換領導班子。大陸有十八大換屆;唔覺唔覺回歸已經十五年;全球三大股票市場之一o既香港,我地o既第五屆特區行政長官亦會響今年o325產生。最快發生,對岸o既台灣仲有10日左右就會舉行。今次台灣大選係台灣首次將總統選舉,同立法委員同一日選出。台灣o既民眾一日之內都要投幾多次票,實在真係幾忙。
 
而兩岸三地o既領導人或者政府出現轉換,都會影響到今後幾年兩岸三地,以至同美國之間o既關係發展。響之後o既節目裡面,我地仲有大把機會同大家進行分享,同分析。一年o既開始,或者,就容許我從香港開始、然後,中國大陸、台灣,同各位作出一次簡單o既大事回顧丫!
 
2011年香港大事回顧部份:
香港過去一年,我其實覺得表面上無o也大事,實際就暗湧處處。有一d坊間o既整合,甚至我覺得,同我地o既生活其實無o也好直接o既關係。好似由陳振聰挑起o既華懋千億遺產爭奪戰、賭王何鴻燊家族爭產風波、甚至無線電視業務總經理陳志雲涉嫌收受利益貪污案件。對我地來講,只不過係茶餘飯後多個傾計話題。講唔上係o也野大事!反而以下幾件事,我就真係覺得好值得留意:
 
去年o既今日,就係香港支聯會前主席司徒華因肺癌病逝,終年79歲,各界哀悼。華叔,同現任立法會主席曾鈺成,可以講得上係泛民,與建制陣營兩位齊名o既人物。兩位都係堅持自已o既信念,貫徹始終,經年如一。
 
華叔,原本只是一名平凡的中學校長,1973年他為文憑教師爭取合理薪酬,並創立教育專業人員協會,數十年來,成為香港最主要o既教育人員團體,資產過億;每逢假日,我地就會響旺角o既教協逼滿左買平野o既市民。後來至1978年「金禧事件」領導教師抗爭,其後循教育界躋身立法局,正式涉足政壇。
 
華叔講過:佢一生創立左三個組織,依次序最滿意係教協、第二個係八九民運之後創立o既支聯會,最後先係港同盟,即係之後o既民主黨喇。司徒華自傳《大江東去》去年7月書展推出,銷情理想。書中透露原來佢曾經係共青團員,甚至曾經想加入中國共產黨。
 
我認為呢D講發都唔會令華叔一生沾污,一來平常心去睇,共產黨未又係一個政黨?香港今日不少腰纏萬金o既國企上市公司老闆,未又係共產黨員!華叔o既表述反而肯定佢一生追求善、與美o既高尚人格。大家唔好忘記,華叔走o既時候係79歲,佢二、三十歲時,中國共產黨一定程度上,係代表對烏托邦o既追尋。

反而,呢位超重量級政壇前輩黃鶴西去之後,對香港政壇就起左立竿見影o既效果。華叔一去,民主黨,以至泛民陣營內部就難以再搵一位可以「一鎚定音」o既人物進行協調。剛過去o116區議會選舉,泛民可以用「零協調」及慘敗來形容,因為響地區工作不足,社民聯、人民力量追擊之下。泛民痛失多個議席。好似響尚有人口增長o既北區,泛民竟然輸到得翻一席。 相反,第二件認為值得同大家回顧o既事,就係區議會選舉中,建制陣營大勝。單係民建聯一個政黨,竟然可以響全港四百多個選舉議席中,取得136o既佳積,一D區域建制陣營候選人大幅拋離泛民主要對手,近一倍票數。進一步肯定左民建聯將會係響比例代表制之下,香港o既第一大黨。 點解呢點o甘重要呢?因為民選區議員,將會全部成為第五屆行政長官選舉委員會當然選委。響一千二百個選委裡面,民建聯一個政黨已經有超過140票。o甘即是話民建聯一定會係下屆行政長官參選人o既爭奪票倉,佢地甚至有可能成為阿爺,即係中央政府唔係好想見到oKing Marker。睇下一月一號,梁振英突然路過,被形容為不請自來,參與民建聯創黨二十周年會慶。就知道民建聯今日響香港,你都未話唔重要。






接住落去,第三件事當然我地要提下特首選舉,到目前為止,我地好肯定有四人會參選下屆特首選舉,包括:梁振英、唐英年、與及泛民何俊仁與馮檢基。之前其實仲有兩位擬似候選人,一位就係范徐麗泰,一位就係葉劉淑儀。我就認為,范太只不過係聽指示辦事,葉劉淨係想撈D政治油水。兩位早已經係唔入流,但就令到今次選舉多左好多戲劇性,同娛樂性。
 
最有可能逐鹿中原o既就只有雙英,即係唐英年(唐唐),同梁振英(CY)喇!原先,之前只識講感情缺失,連搭地鐵都唔知去邊o既唐唐,民望大幅被CY拋離超過20個百份點。我相信如果呢個情況響美國發生,被拗離果一位無可能會成為候選人。
 
但經過去年第二場重要選舉,1211特區行政長官選舉委員會委員名單出左來之後,香港o既民意真係幾現實,唐唐o既民望又大反彈超過10個百份點。因為大家計一計,就發現CY o既鐵票竟然只有38張,比入閘o150票差好遠。相反唐唐o既鐵票最樂觀,可能已經超過300票。加上佢近期D公關,同對答又真係好左,已調就出現左改變。
 
特首選舉相信係未來幾個月,香港o既重要新聞,我會為大家不停追(足宗),分享。
 
唐唐係唔係真命天子,中央有無祝福,響現在o既環境之下,其實真係幾重要。最少,我相信大部份香港人都會認同中央,會影響到民建聯選委o既投票意向。所以,大陸領導人,邊位仲繼續享受緊,終生「政治權利」。就有可能會影響全局發展。
 
舊年7月,香港o既亞視新聞,突然公布江澤民死訊,我認為真係香港o既大事。消息公布之後,香港各界嘩然,真係嚇到鼻哥窿無肉。其後,官方新華社否認有關消息。中聯辦批評亞視嚴重違反新聞職業操守,亞視撤回報道並致歉。大家先知道原來係假消息。期後,大陸十一國慶,江澤民再次在鏡頭面前出現,大家更加嘩然!
 
呢件事唔止反映,大陸領導班子換屆由於唔算透明,所以大家知D,唔知D o既情況下,極易造成恐慌,同以為有派系鬥爭。能夠做到不戰而屈人之兵o既列根總統過身,美國以至全球都有唔少人好傷心,不過我唔相信佢o既離去,會對美國體制做成任何沖擊。
 
事件仲帶出亞視管理層,有可能汗涉到亞視新聞部,o既編輯自主權。呢件事令到人稱榮總,o既梁家榮辭職。仲攪到要上立法會開特別會議聆訊。新聞自由,可以話係香港o既核心價值。響香港當然激起牽連大波。最後,雖然都唔知查左D o也野出來。但就令到唔少香港人攪心新聞自由喇!
 
除左以上五件事之外,特區政府首次向市民派錢;肯定係香港o既大事。大家都知,同樣係特區o既澳門,已經向澳門永久居民,以至非永久居民派錢好多年。呢樣所謂還富於民措施,係唔係德政我就覺得好難講,但就一定會贏到短暫掌聲。最初香港政府又想與同香港市民分享財政盈餘,又擔心推高通脹。所以,就建議向有強積金戶口o既香港永久性居民,每人每入住入六千蚊。
 
點知,呢種做法被形容為「未見官先打八十大板」。因為,強積金管理人,牽先可以從政府o既大額注資,得到豐厚o既管理費。響現行制度,同正常情況之下,我地係要到退休先可以拎翻畢強積金。如果好似我o甘,三十出頭,要三十年之後先可以有錢拎。年年通脹,今日政府比o既六千蚊,就好有可能到時得翻幾蚊!舊年香港股市慘不忍睹,早前就已經有報紙為我地計過,舊年每名香港市民輸左近50萬港元。數字或者係跨張左。不過,我地o既強積金戶口的確管理費照收,但個本金就人人都縮左水。
 
後期,政府熊度一百八十度改變,改為向每名香港市民銀行戶口注資六千蚊。結果又攪到非永久居民,新移民,人人都話香港佢地有份,都要有資格分!生活唔憂o既中產,或者係富裕人士就唔明香港政府點解要o甘做,仲出左位周來派錢,送暖o既紫荊女俠。事件擾攘大半年,直到政府改為自已向政府申請,同動用關愛基金,處理非永久居民,新移民o既需要,事件先叫告終。
 
經此一役,我地o既財政司司長曾俊華就好少露面。連今年o既財政預算案諮詢廣告到平實左好多。政府派錢都派到周來比人鬧,我相信都算係奇聞喇!
 
除左,以上o既大事以外,我認為政府為壓抑樓市升暖,金管局6月收緊按揭成數、其中1000萬至 1200 萬的物業,最高按揭成數由6成調低至5成,即是說所有1000萬以上的住宅, 最高按揭成數為5成。700萬至1000萬的最高按揭成數調低至6成,最多可借500 。政府立例規管一手樓銷售,日後要以實用面積,取代建築面積、新界丁屋潛建問題,(湯)房,年底旺角花園街唐樓大火,造成九死多人受傷o既事,都係好值得我地留意。最重要係,個問題未解決,仲會繼續燃燒。
 
以上多個問題,都有一個共通點,就係同樓有關。香港樓價有幾高,早就世界聞名。由於普羅大眾無法安居,就只有走到鄉郊租村屋,又或者租市屋(湯房)。o甘當有意外o既時候,原來只有一梯兩伙o既唐樓,竟然就變左二十幾戶人o既湯房。人多左o甘多,要逃生時,難度自然增加,死傷就會好嚴重。
 
今次,就同大家講到呢到,下次再同大家回顧一下兩岸o既風風雨雨丫!

沒有留言:

發佈留言