2016年8月20日星期六

2016年8月20日政壇新秀訓練班 《第六百一十五集》 - 李浩然(團結香港基金副總幹事) - 中港融合

浩然是近十年,建制派中比較出色的新生代,他出色之處除了是學養經歷以外,最重要是他勇於面對群眾,不像「人肉錄音機」,又不會脫稿便驚惶失措,或是反覆強調「溝通」,溝至2047。這一集,我們從中港融合中討論出中港矛盾的核心問題,包括文化、制度、手法、特首及管治班治責任,及要讓「港獨」在校園中‘講清講楚’也有討論,深度可能比一般知名評論節目還要深,值得大家參考及反思,無論是泛民、本土、建制的新生代應該具備什麼特質與底氣。


節目重溫:


今屆奧運閉幕式在香港時間星期一朝早,但對香港人嚟講,奧運帶嚟的影響仲未完結,因為政府邀請咗一班金牌運動員嚟香港表演。雖然曾經有人暗示過搞運動項目未必係對經濟有貢獻,不過往往能凝聚民族團結,大家以前都會傾向支持中國運動員。

但今屆奧運,部份港人對中國運動員的態度似乎有啲唔一樣,網上有人取笑攞唔到金牌的中國運動員,亦有人投訴電視台無直播三成港隊出戰的比賽。呢啲不滿都反映香港人的本土意識比以前強,如果連最能激盪人心的體育項目都無法拉近「中港」距離,那麼中港融合又係咪天方夜譚?

今時今日,談論到中港關係,除了會諗起大家批評水貨客令北區水涉不通、部份自由行旅客的行為令人驚訝之外,最近還多了港獨議題。

港獨在兩年前,真係無乜人理會,可以話未成氣候,但中大今年做的調查發現,有差唔多兩成的受訪者話支持港獨,係1524歲的青年之中,更加有近4成支持港獨。加上政府係今年立法會選舉,有疑似港獨背景的候選人被選舉主任否決其參選資格。

中聯辦法律部部長王振民又話,港獨唔可以係中小學出現,又批評政府冇採取行動。唔講由自可,講完之後,教育局就話校董應該適當跟進鼓吹港獨的教師,如果失德有可能會註銷教師資格,話鼓吹港獨,就要承擔相關責任同後果。行政長官梁振英更加用吸毒嚟比喻港獨,話港獨唔係言論自由問題,係是非立場,學校有責任去引導同學去正確方向討論,似乎將責任放咗在學校身上。

不過全國人大常委范徐麗泰表示,不能促進港獨,不代表不可以討論,認為學校是社會縮影,很難避免社會上的話題。有溫和派學者兩年前已經話,中央以人大831決定落閘,封殺左中間溫和的聲音,只會令港獨出現。今日預測成為事實,再講中港融合係咪太天真?

今集政壇新秀訓練班,就請嚟團結香港基金副總裁李浩然,同我地一齊傾下中港融合。


沒有留言:

發佈留言